Fundació Fita
La intempèrie de JMa Uyà, Poeta Pensador (1960-2019)

30.09.21 _ 14.11.21

La Fundació Fita dedica el nº 8 de la col·lecció Mestres artistes al poeta pensador i dramaturg JMa Uyà (1960-2019), en agraiment i reconeixement de la seva cabdal aportació als Cursos Fundació Fita  "El flâneur assegut" (2008-2010) i " El flâneur a la finestra" (2016-2018).

L'exposició, que tindrà lloc del 30 de setembre al 14 de novembre de 2021, es complementa amb les següents ACTIVITATS PARAL·LELES:

- dimecres 6/10/2021 a les 19h:

Espectacle poètic musical

"Parys-Uià”(oda a l’amistat des de una París al revés)" Durant la tardor de 2013, els poetes JMa UYÀ i EDU SÍVORI ALT caminaren junts pels carrers de París. Cada un d'ells tindria una visió diferent sobre la ciutat.

Poesía: Edu Sívori Alt

Acordió Diatònic: Clara Ribatallada

- divendres dia 15/10/2021 a les 19h:

Cavalcada de poesia "Recordant a JMa Uyà"

Mestressa de cerimònies: Annarè Anita

Poetes:

– Rosa Cullell

– Jordi Fornos

– María García Vautier

– Edu Sívori Alt

– Jorge Morales

– Alexandre Nunes

– Jorge Garralda

– Ariadna Gómez

– Lluís Lucero

Cantautor: Ramon Vall

- dimecres dia 20/10/2021 a les 19h:

Conferència  "Traspassant la llum de la tardor, al no-res de l'aire", de Jordi Uyà.

La visió de l'obra del JMa Uyà des del llinatge pot ajudar a una comprensió més àmplia de la seva manera de percebre i estar en el món. Un contrapunt, al meu entendre, molt necessari per a una aproximació més global a la seva figura humana.

- dimecres dia 10/11/2021 a les 19h:

Conferència "Genealogia del flâneur", de J. Jubert

Al igual que existeix un flâneur que trepitja l’asfalt amb el pensament suspès i segueix durant dies i nits a una persona desconeguda, trobada a l’atzar, i descobreix el seu “món”, també existeix un flâneur assegut, lector de llibres que successius atzars han posat davant la seva mirada, acabant per oferir-se-li una nítida imatge de la realitat.

Genealogia del flâneur serà un repàs de les lectures més significatives fetes per dos flâneurs asseguts primer i finalment abocats a la finestra dels segles on es va desplegant el difícil pensar dels humans,  un treball de més de mig segle que culminà en els cursos El flâneur assegut i El flâneur a la finestra, impartits per J. Jubert i JMa Uyà a la Fundació FITA els anys 2008-2010 i 2016-2018.

- 20/01/2022 a les 19h:

Presentació del Volum II del llibre "El flâneur a la finestra. Novel·la del coneixement"

Catàleg

Videos relacionats