Fundació Fita

Puigvert. 65 anys d'imatges (Mestres Artistes 1)

Exposició PUIGVERT | 65 ANYS D’IMATGES (Mestres Artistes 1)

Del 4 de març al 29 de maig de 2004

Fundació Fita, Museu d’Història de la Ciutat, Museu del Cinem i Can Roscada

Parlar de Joaquim Puigvert Pastells significa remuntar-me a 40 anys enrera. En Joaquim Puigvert i jo ens vam conèixer mitjançant el seu cunyat, en Xavier Solà, a la Casa de Cultura, i la nostra relació s’ha anat teixint a través de múltiples afinitats: l’art és un important punt en comú. En Puigvert ha pintat, ha fotografiat –la seva dèria des de la infantesa-, i ha fet cinema, i jo he anat vivint amb ell moltes de les seves obres i les seves inquietuds, posant sempre una gran atenció vers el seu esperit creatiu. Tant ell com jo hem viscut molt plenament la segona meitat del segle XX, sigui a nivell fotogràfic o plàsticament. Tanmateix, ambdues disciplines tenen molts aspectes comuns en les seves aportacions, especialment pel que fa a la valoració de la transgressió del que és convencional, per l’estima vers l’atzar i la investigació, per trencar esquemes i voler afegir noves solucions. Tots aquests factors ens han animat a anar fent, a captar la vida en el seu entorn i anar sumant, i, en aquest moment, ha arribat un punt en què allò que ha estat plasmat per l’amic Puigvert representa un important teixit en tots els aspectes, que queden marcats en aquesta magna exposició, un resum molt ben classificat distribuït en les sis exposicions que configuren aquests tres mesos de març, abril i maig, i reflectit en la publicació de la que el comissari Joaquim Jubert i Gruart i en Genís Tolosa n’han tingut tanta cura.

Com a Fundació, hem d’agrair en primer lloc a la Diputació de Girona, a l’Ajuntament de Girona, i a la Generalitat de Catalunya per la col·laboració que sempre ens han dispensat, i també a tots els Patrons de la Fundació Fita, que durant molt de temps han anat fent el seguiment del que avui és una realitat. Espero que l’esforç que li hem demanat a l’amic Puigvert, per tot el que representa aquesta ingent quantitat d’obra i per tot el que l’hem fet treballar, no pertorbi l’obra que esperem ens doni d’ara endavant. La nostra relació ens ha portat a fer exposicions, pel·lícules i obres en col·laboració, i espero que això no s’estronqui. Una abraçada.

Fita

Exposicions i activitats:

• 4 de març de 2004. Inauguració exposició Puigvert fotografia Fita. Fundació Fita
  • 9 de març de 2004. Inauguració exposició Puigvert Fotògraf al Museu d’Història de la Ciutat
  • 17 de març de 2004. Conferència Entendre i explicar el romànic per mitjà de la imatge. Museu d’Història
  • 18 de març de 2004. Projecció de la pel·lícula La ceràmica d’en Fita. Fundació Fita
  • 21 de març de 2004. Visita guiada pel comissari. Museu d’Història
  • 24 de març de 2004. Conferència Imatges i històries dels Beatus. Museu d’Història
  • 31 de març de 2004. Conferència Fotografia experimental. Què és?. Museu d’Història
  • 1 d’abril de 2004. Inauguració de l’exposició Fita dibuixa Puigvert. Fundació Fita
  • 3 d’abril de 2004. Inauguració exposició Puigvert, la memòria d’un poble. Projecció de la pel·lícula Vilobí d’Onyar, un poble que treballa. Centre Cultural Can Roscada, Vilobí d’Onyar
  • 7 d’abril de 2004. Conferència Fotografia experimental. Com es fa?. Museu d’Història