Presentació dels Volums I i II del llibre "El flâneur a la finestra. Novel·la del coneixement" a Menorca i acte "JMa Uyà, poeta a Menorca"

28.10.2022 _ 31.10.2022 _

A “El flâneur a la finestra” (vol. I i II), escrit a quatre mans entre Joaquim Jubert i JMa Uyà, menorquí de vocació, mort sobtadament fa just 3 anys, s’assaja de resseguir el desenvolupament que els humans hem seguit per construir-nos una imatge o idea de tot plegat (déu, humà, univers, ètica, estètica, política, sentit de l’existir, la mort, ...). Temes que, la majoria, foren gestats per exposar en els cursos monogràfics i conferencies que un dels autors, Joaquim Jubert, ha vingut impartint durant decennis a Menorca.

En el llibre La realitat educativa a Menorca (2007), Pere Alsina Segui qualifica a Joaquim Jubert com un “clàssic de l’Escola d’Estiu de Menorca”, descrivint-lo com “un personatge polèmic, irònic, profund, complex... que ens ha parlat amb un llenguatge ric i gran poder dec convicció” (p. 59-60).

Per totes aquestes raons (i més) s’ha estimat just i necessari fer-ne la presentació d’aquests  volums a Alaior  el dia 28 d’octubre 2022, en el marc acollidor del FORUM 2000 , oferint l’oportunitat d’una retrobada  de tantes amigues i amics conreats en anteriors, estimulants i nombroses, ocasions.

La presentació i anàlisi crític dels dos primers volums d’El flâneur a la finestra, editats per Cal·lígraf i Fundació Fita, anirà a càrrec del professor de filosofia Pere Reure Melià. Moderarà l’acte, Biel Garriga.

Posteriorment es farà l'acte JMa UYÀ, poeta a Menorca

JMa Uyà (1960-2019), sabadellenc afincat a Girona i trepitjador constant de Menorca, mor sobtadament fa just 3 anys, deixant-nos una relativament abundant obra poètica, bona part de la qual redactada a Mercadal, on dona expressió a la seva fascinació i vincle amb Menorca.

Presentar-lo a qui i  a aquells que   durant anys l’han inadvertidament vist passar pels carrers de Mercadal i altres concrets indrets de Menorca, s’ha considerat un deure  en un moment que el seu pes com poeta-pensador, dramaturg i assagista és reconegut a Catalunya.

En l’acte que tindrà lloc a Mercadal  el dissabte 29 d’octubre de 2022, té una especial i significativa rellevància que el glosador i presentador de JMa Uyà, poeta a Menorca sigui, precisament, Ponç Pons, poeta de Menorca.