Cursos "El flâneur"

01.01.2018 _

Visiteu el web http://flaneurassegut.org/    Hi trobareu tota la informació relativa a “El flâneur assegut” i “El flâneur a la finestra”

En la primera edició, El flâneur assegut, realitzada al llarg dels anys 2008 al 2010, s’havia practicat una detallada mirada sobre el pensar a París en les darreries del segles XIX i el llarg segle XX, plenament i acríticament incorporat en la nostra visió o idea de tot plegat.

Feu una ullada a "El flâneur assegut":

L’objectiu de la segona edició, El flâneur a la finestra (2016-2018), consistí a realitzar una “critica radical del  coneixement o pensar occidental”, desemmascarant les enormes ensarronades que des de Plató i Aristòtil fins avui mateix (amb Heidegger),  han construït i empastifat l’edifici del nostre pensar.  En conjunt, amb El flâneur assegut i El Flâneur a la finestra, s’hi havien dedicat 150 hores de docència (en 72 sessions),  projectat 3.584 diapositives i redactat 2.797 pàgines d’Apunts, en curs de publicació per Edicions Cal·lígraf en cinc volums.

Feu una ullada a "El flâneur a la finestra":

La mort sobtada de JMa Uyà obligà a suspendre el projecte de la tercera edició, planejada iniciar l'any 2020. Essent, El flâneur,  un treball conjunt de Joaquim Jubert i JMa Uyà, el sobrevinent considerà inicialment que ja no tenia sentit donar continuïtat al projecte, més quan a la darrera sessió d’El flâneur a la finestra (12,XII,2018), titulada “La Ignorància”, JMª Uyà enuncià que no tenia res més a dir, “donat que no hi ha res a dir”, que tot pretès coneixement sobre la realitat és mera fantasia i que estem en l’absoluta intempèrie metafísica.  A JMa Uyà, tal com ja havia deixat ben explicitat al final del seu poema Rèquiem (2011), després d’haver fet el llarg treball d’assajar infructuosament (o no) d’haver de comprendre, ja només li quedava una sola feina : “haver de morir”, tal com efectivament s’esdevingué inesperadament el 18 d’ octubre del passat 2019.

Davant la propera i desitjada jubilació de la seva tasca de professor, el projecte de JMª Uyà era ocupar el temps que li estava assignat a l’espera del “rigor mortis” en escriure, dirigir i produir Teatre. Però el seu company de viatge en la tasca de El flâneur, J. Jubert, gens dotat per cap iniciativa escènica, l’havia dificultosament convençut per ocupar i compartir part de l’espera amb una nova edició d’El flâneur.

Aquesta tercera edició s'articularà entorn d'un cicle de conferències sobre iconografia romànica i gòtica i d'un altre cicle sobre literatura.

Totes les sessions tenen lloc a la seu de la Fundació Fita, una al mes, un dimecres, a les 7 de la tarda.